<< Trailer siden

<< Renault 5 siden

 Rotisserie

 

 1. Reserveret til Detlef fra ca. november 2014 -

 

Denne rotisserie er bygget i 4 og 5 mm firkantrør, og har massive gummihjul.

Designet med det formål at kunne trækkes på autotrailer med et karosseri.

Vægt : Ca 250 kg.

Hjulaksler : 25 mm massiv.

Vendeaksler : 40 mm massiv.

Kan justeres 700 mm i længden, og 600 i højden.

Frihøjde : 60 mm

Bredde : 1780 mm

Stempler : 2 tons manuel hydr.

Drejes med håndsving : udveksling 1:30 (låsende effekt)

Kan i modsatte ende låses hele vejen rundt med 45 graders forskydelse.

Max. 1000 kg. emne.

Kan lejes når jeg engang er færdig med den.

Det er lejer og eller brugers eget ansvar at karosseriet monteres

korrekt i rotisserien.

 

Opbygning og anvendelse

 

Let at anvende. Vigtigt er at de to vendeaksler altid har samme højde, for at sikre ubesværet 360 grader rotation.

Samme højde af vendeaksler i begge ender. (Blå pile)

  

 

De to ballancerings rør justeres med gevindstang, og kan sættes som man vil når højden hvor monteringen til bilen skal findes.

De må gerne have forskellige højder inden de påboltes eller svejses fast til bilen. Efter fastgørelse er det vigtigt at de hæves ens. Eks. 50 mm.

i den ene ende, så skal den hæves tilsvarende 50 mm. i modsatte ende for at undgå vrid i monterings beslagene (Gul pil).

Justeringen foretages ved at skrue på gevindstangens 22 mm møtrik i toppen.

Låses med bolt og split, inden rotation. (Rød pil)

  

 

2 x firkantrør låses fast med 12 mm bolt i både lændge og bredde retning.

Længden justeres først i bunden af det firkantrør der går under bilen.

Grovindstilles med 150 mm. interval i begge ender. (Se låsesplit på billedet herunder, (orange pil).

Kan efterfølgende finjusteres 50 mm. i længde retning i begge ender, (grøn pil) og 500-1200 mm i bredde retning (blå pil).

Karrosseriet løftes til ballancepunktet ved at skrue på gevindstangens 22 mm. møtrik i toppen.

I dette tilfælde helt op, og er stadig lidt tungere under center linjen.

Ekstra forstærkning er ikke nødvendig i forenden da påboltningen er vertikal (røde pile).

Udveksling 1:30 med håndsving gør det let at rulle bilen kontroleret rundt.

Udvekslingen har samtiddig en låseeffekt, så bilen bliver i hvilken som helst position,

uanset om ballance er opnået eller ej. 

 

Ekstra forstærkning er nødvendig når påboltningen er horisontal (grønne pile).

<< Trailer siden

<< Renault 5 siden